|
2008-01-22 SRO commissie inspreektekst SCSd |
|
Openbare vergadering SRO Commissie 22-01-2008
Geachte commissieleden,
Als voorzitter van ondernemersvereniging KHW en Stichting Centrum Scheveninge-dorp wil ik u graag Scheveningen-dorp onder de aandacht brengen.
Van de 3 elementen: Scheveningen-Bad, -Dorp en –Haven is het historische dorp het verbindende element.Met enthousiasme kijk ik uit naar alle ontwikkelingen die eindelijk lijken te gaan gebeuren.Dankzij en met Scheveningen kan Den Haag zich ontwikkelen als Wereldstad aan Zee.
Echter moet ik 3 mogelijke bedreigingen melden die de ontwikkeling van Scheveningen Dorp niet in de pas laat lopen met Haven en Bad. 1. de verbinding tussen de toekomstige boulevard en de dorpsstraat van Scheveningen , de Keizerstraat, door de geplande hoge rijbaan en de lage wandelstrook zal de beloofde toeristenstroom uitblijven. 2. de traagheid en besluiteloosheid waarmee de gemeente de herontwikkeling van de wandelpromenade Keizerstraat vormgeeft. 3. het tekort aan parkeerplaatsen rond de dorpskern. Bijv. de mogelijkheid om op het Dr. De Visserplein hiervoor ruimte te creëren en de architectuur van 1920 terug te geven, lijkt niet te worden benut door de bouw van appartementen midden op dit plein. Een en ander is al middels vragen van de PVDA naar voren gekomen.
Naast het bewaren en versterken van het historische karakter van Scheveningen is ook een economische impuls noodzakelijk om ondernemend Scheveningen-dorp gezond te houden. Ik vraag alle betrokkenen daadkrachtig optreden passend bij het besturen van een wereldstad!
G.J. Knoester
Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien.
|