| 2008-01-30 Vissersvrouwenkoor blij met sponsors |
Vissersvrouwenkoor blij met sponsorsHet Scheveningse Vissersvrouwenkoor viert volgend jaar haar 55-jarig jubileum. Een mijlpaal die zonder de steun van donateurs en sponsor niet zomaar bereikt zou worden. Het is namelijk niet eenvoudig om op eigen kracht een koor met een grote culturele waarde en geschiedenis in stand te houden.
Daarom is het vissersvrouwenkoor dankbaar voor de steun van haar donateurs en de volgende sponsors: Juwelier van Wijnen (Badhuisstraat) de Baanderij (Gouda) Rederij Groen BV (Dr. lelykade) fa. Zwijnenburg, Slager de Zoete (Badhuisstraat) Jac. den Dulk & Zn. BV (Haven) Drogisterj Schmale, ACK Communications ( Pr. Kennedylaan), KJD Bouwpartners BV ( Haven) en de heer C. van der Toorn. Dat ook de sponsors zelf grote waarde hechten aan het behoud van een "echt Schevenings Koor' wordt duidelijk door de volgende reactie. "Ik ben Cor van der toorn en 'sponos' het Schevenings Vissersvrouwenkoor. Tien jaar geleden werd ik invalide en tijdens mijn revalidatie zocht ik naarstig naar bezigheden om de dag te vullen en me weer nuttig te voelen. Mevrouw Spaans van voornoemde koor had me ooit het knopen van Scheveningse omslagdoeken voor gedaan....mijn vouw haalde een lap stof en ik kon aan de gang. Inmiddels zijn er zo'n 200 doeken geknoopt waarvan het grootste gedeelte door mij geschonken wordt aan de koorleden. De mooiste stoffen komen uit onder andere Lissabon. Mijn eigen bescheiden bijdragen aan ons erfgoed. Het contact dat daaruit ontstond is me zeer dierbaar geworden. Als Scheveninger heeft het koor van jongs af aan altijd veel indruk gemaakt. M'n oudtante Mevrouw de Ruiter-van der Toorn zong tot op hoogte leeftijd... en zelfs prachtige solopartijen.... het behoort tot je afkomst. De Afgelopen 10 jaar zag ik het aantal leden van het koor teruglopen en de leeftijd van veel leden liet mij een tijdje veronderstellen dat het koor snel zou ophouden te bestaan. Maar niets blijkt minder waar! Er komen veel nieuwe leden die mede door mij in de kleding kunnen worden gestoken. Het Scheveningse erfgoed krijgt een nieuwe impuls. Want het koor draagt het Scheveningse erfgoed actief uit als geen ander. Er zijn gelukkig weer vele dames die onze dracht willen dragen. De daarbij behorende sieraden komen overal vandaan. Ook daar kan toe bijdrage door de slotcolliers te helpen maken herstellen. Ook gaan vele dames ih bekwamen door onder andere bij mevrouw de Jong mutsen te leren wassen, stijven en plooien. Er wordt vanuit het koor alles gedaan om het koor met haar uitstraling in stand te houden. Het koor is duidelijk aan het 'verjongen' en dat moet mede een aanleiding zijn het voortbestaan ervan te garanderen. Heel scheveningen en haar middenstand moet daar volgens mij in bijdragen door donaties en sponsor gelden. Mijn hoop is vooral gevestigd op de laatste categorie die veel kan betekenen voor het voortbestaan van ons Scheveningse Vissersvrouwenkoor!"
Donaties kunt u overmaken op Rabobankrekening 35.76.64.728 te Voorhout, te name van Vissersvrouwenkoor Graag bedanken wij alle donateurs voor hun steun.
|
Centrum Scheveningen-dorp
Nieuws
SCSD
Het Schevenigse Lint
Scheveningen-dorp
©